Tuesday 30 November 2010

Kenali Diri Melalui Kaedah Metafizik Tarikh Lahir

Percayakah anda bahawa dengan TARIKH LAHIR kita boleh mengetahui pelbagai rahsia diri sendiri seperti Kerjaya, Perniagaan, Kesihatan, Perhubungan, Kekayaan, Keserasian, Arah Kejayaan dan banyak lagi?

Firman ALLAH SWT, Surah Ar-Rad, Ayat 11 yang bermaksud,

"Sesungguhnya Tuhan (Allah) tidak mengubah keadaan sesuatu kaum (hambanya) sehingga mereka mengubah keadaan (sebab-sebab kemunduran) yang ada pada diri mereka sendiri."

Kaedah Sains Metafizik yang dibawakan ini adalah untuk mengenali potensi diri dan bukannya untuk menilik nasib kerana kitalah yang memilih untuk menjadikannya positif ataupun negatif. Kaedah ini berdasarkan kepada pola dan kitaran kejadian dan pengalaman orang lain yang dapat digunakan sebagai panduan untuk memilih untuk memilih.

Ingat! Kita perlu mengubah diri kita sendiri tanpa perlu tunggu orang lain malah menunggu atau meminta-minta Allah s.w.t. untuk mengubahnya. Usaha perlu dilakukan, tetapi doa dan tawakkal juga perlu kerana sebagai makhluk yang lemah disisiNya, kita perlu memohon supaya usaha perubahan yang kita lakukan itu diberkati. Tiada guna jika berusaha berubah tanpa ada keberkatan di atas usaha kita.

Bukankan Allah s.w.t. menyatakan di dalam firmanNya di dalam al-Quran yang bermaksud;

"Aku (Allah) tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum, melainkan mereka sendiri yang mengubahnya"

Tawakkal? Adakah kita menepati konsep tawakkal?

Mari kita hayati suatu kisah yang pernah berlaku di zaman Rasullah s.a.w., kisahnya begini;

Semasa sedang Saidina Umar al-Khattab r.a. ke masjid kelihatan beberapa sahabat tidak membiarkan unta mereka tanpa ditambat.

Saidina Umar al-Khattab r.a. bertanya "Mengapa kamu tidak menambat unta-unta kamu."

Mereka menjawab "Kami bertawakkal kepada Allah s.w.t. wahai Umar. Bukankah kita kena bertawakkal kepada Allah s.w.t.?"

Saidina Umar al-Khattab r.a. menambah "YA! wahai sahabat-sahabatku, tetapi kita mesti berusaha dahulu (dengan menambat unta) kemudian baru bertawakkal."
Kita mesti berubah. Untuk berubah mesti ada caranya, jangan sampai terpesong. Tarikh Lahir Sains Metafizik ini tidak terpesong dari ajaran Islam. Malah kita akan mengenali diri kita sendiri dengan mendalam.



RAHSIA TARIKH LAHIR


KERJAYA - Adakah anda di dalam industri dan memegang jawatan yang sesuai? Ketahuilah kerjaya yang paling sesuai untuk anda.

PERNIAGAAN - Adakah anda seorang yang berorientasikan perniagaan? Adakah anda dilahirkan untuk berkecimpung di dalam dunia perniagaan? Mengapakah perniagaan anda gagal? Seterusnya, daripada TARIKH PENDAFTARAN SYARIKAT anda, kami boleh melihat apakah yang bakal berlaku di dalam syarikat (masalah, halangan dan keupayaan untuk menempa kejayaan).

KESIHATAN - Dengan menggunakan kaedah metodologi ini boleh memberi amaran awal kepada anda tentang penyakit-penyakit yang bakal dihadapi.

PERHUBUNGAN - Kesesuaian seseorang adalah KUNCI kebahagiaan. Analisis TARIKH LAHIR boleh membantu untuk mengenalpasti pasangan ideal anda samada di dalam perniagaan atau di dalam kehidupan. Perhubungan dengan pasangan atau anak, baik atau buruk akan didedahkan. Mengetahui sekiranya wujud 2 perkahwinan di dalam kehidupan dan mengambil langkah kawalan. Mengetahui kebarangkalian berlakunya penceraian di dalam sesebuah rumahtangga.

KEKAYAAN - Dengan mengetahui TARIKH LAHIR anda boleh memperolehi CARTA yang menunjukkan turun naik kehidupan anda sejak kecil sehingga mencapai umur 120 tahun. Ianya secara jelas dapat menunjukkan bilakah peluang akan muncul. Anda seterusnya hendaklah menggunakan peluang tersebut apabila tiba masanya.





1 = Anda Mempunyai Ciri-Ciri Kepimpinan. Kemungkinan Semasa Alam Persekolahan Atau Selepas Anda Dilantik Menjadi Ketua Atau Penolong Atau Dalam Persatuan. Kemungkinan Juga Anda Menolak Perlantikan Dalam Jawatan Tersebut. 

2 = Anda Punyai Komunikasi Atau Penyampaian Yang Baik. Suara Anda Kedengaran Lantang Dan Jelas. Mungkin Juga Anda Susah Atau Malu Nak Mula Bercakap Namun Apabila Sudah Mula Anda Kelihatan Mesra. 

3 = Pergerakan Anda Sangat Cepat Atau Lain Kata Anda Tidak Suka Bertangguh Dalam Sesuatu Perkara. 

4 = Anda Suka Merancang Dan Juga Anda Suka Kepada Ilmu Pengetahuan. 

5 = Anda Seorang Yang Punyai Prinsip Sendiri. Contoh Jika Anda Kata “A”, “A”Lah Jawapannya, Jika “B”, “B”Lah Jawabnya. Atau Anda Tidak Terus Membuat Keputusan Serta Merta Dan Anda Akan Fikir Dahulu Dan Jawapan Akan Diberi Kemudian. 

6 = Anda Mempunyai Sifat Kekeluargaan Atau Ambil Berat Tentang Keluarga. Ini Membuatkan Anda Bagus Dalam Perancangan Kewangan. 

7 = Anda Punyai Ramai Kawan Atau Mudah Mendapat Penyokong. Ini Membuatkan Hidup Anda Nampak Bertuah. 

8 = Anda Seorang Yang Bertanggungjawab Sama Ada Terhadap Keluarga Atau Kerjaya.
Contoh Dalam Kerjaya Atau Persekolahan Jika Diberi Tugas Atau Kerja Rumah Anda Akan Selesaikannya Walaupun Memakan Masa. 

9 = Anda Suka Mengejar Kejayaan Atau Aset. Mungkin Juga Anda Memikirkan Perniagaan Yang Membawa Keuntungan.





Berdasarkan perkiraan tarikh lahir diatas..no 7 kan..
 "..Anda Punyai Ramai Kawan Atau Mudah Mendapat Penyokong. Ini Membuatkan Hidup Anda Nampak Bertuah..."

P/S: wow..begitu rupanya...tp ade lg yg menanti semua pembaca blog AbeYa ni..sebab ini bru separuh jalan..dan hanyalah asas..seterusnya kita akan bersambung lain kali ye..


Rujukan 
http://tarikh-lahir-sains-metafizik.blogspot.com/

 

No comments: